.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مسن‌ترين كاكتوس گيلان 50 ساله شد

مدير بهشت كاكتوس‌ها در آستارا از 50 ساله شدن مسن‌ترين كاكتوس گيلان خبر داد.

هوشنگ نوروزي با اشاره به وجود نمايشگاه كاكتوس‌ها «بهشت كاكتوس‌ها» در اين شهرستان اظهار داشت: نمايشگاه كاكتوس‌ها در گلخانه‌اي به مساحت 200 متر مربع و در زميني به مساحت يك‌هزار و 400 متر مربع است كه 35 سال قدمت دارد و در آن بالغ بر دو هزار عدد انواع كاكتوس‌هاي آمريكايي، مكزيكي و ديگر كشورهاي آمريكاي لاتين موجود است.
وي افزود: مسن‌ترين كاكتوس خاورميانه در سن 64 سالگي بود كه سال گذشته در بهشت كاكتوس‌ها به عمر خود پايان داد و كاكتوس موجود فرزند همان كاكتوسي است كه در حال حاضر با 50 سال سن مسن‌ترين كاكتوس گيلان به شمار مي‌رود.
مدير بهشت كاكتوس‌ها در آستارا، درباره ابعاد و اندازه كاكتوس 50 ساله گيلان ادامه داد: اين كاكتوس بدون گلدان 80 سانتي‌متر ارتفاع، 65 سانتي‌متر قطر و 300 كيلوگرم وزن دارد و از نوع اشينو كاكتوس است.
وي با اشاره به اينكه روزانه دهها نفر از گردشگران داخلي و خارجي از اين نمايشگاه بازديد مي‌كنند، بيان داشت: برخي گردشگران خارجي از كشورهاي روسيه، گرجستان، آذربايجان و آلمان به اين نمايشگاه مراجعه كرده و ضمن بازديد از انواع مختلف گونه‌هاي پيوندي كاكتوس‌ها تعدادي را نيز خريداري مي‌كنند.
نوروزي بيان داشت: بسياري از اساتيد و دانشجويان از اقصي نقاط كشور براي تحقيقات در رشته‌هاي زيست‌شناسي، گياه‌پزشكي و كشاورزي به صورت مرتب به نمايشگاه بهشت كاكتوس‌ها مراجعه مي‌كنند.
شهر مرزي آستارا با حدود 50 هزار نفر جمعيت شهري در 173 كيلومتري شمال غربي رشت و نقطه صفر مرزي ايران و جمهوري آذربايجان قرار دارد و سالانه پذيراي ميليون‌ها گردشگر داخلي و خارجي است.فارس/1290


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.12 seconds.